فرش ماشینی

  • ۰
  • ۰

فرش ماشینی

فرش ماشینی

فرش ماشینی توسط ماشین‌آلات صنعتی بافته می‌شود و به دلیل سرعت تولید و ارزان بودن مواد اولیه نسبت به فرش دستبافت قیمت کمتری دارد.
تولید فرش ماشینی در کشور ما قدمتی 50 ساله دارد. در ابتدا کارخانه مخمل و ابریشم کاشان و به وسیله دستگاه های مخمل بافی ژاکارد و با الیاف مصنوعی براق و پرز نسبتاً کوتاه و وزن سبک، فرش های خود را روانه بازار کرد.

اما تحول اساسی در کشور برای تولید فرش ماشینی از سال 1365 شروع شد که نزدیک به 1600 واحد تولیدی اقدام به تولید و بافت فرش ماشینی کردند.
فرش ماشینی ترکیبی از طرح و نقش فرش‌های نفیس و دستباف با تکنولوژی نساجی و بافندگی می‌باشد. انتخاب فرش مناسب برای منزل بسیار مهم است.
امروزه از دستگاه‌های به روز و تمام اتوماتیک واندویل، VTR, ASR, CRX,  Alpha  و… برای بافت فرش ماشینی استفاده می‌شود.
در این دستگاه های پیشرفته نه تنها بر سرعت بافت فرش بلکه بر کیفیت فرش نیز تاثیرات بسیاری  گذاشته است.
نخ‌های استفاده شده در تولید فرش‌های ماشینی از جنس اکریلیک، BCF  و یا الیاف پلی استر (ابریشم مصنوعی) می‌باشد.
نخ اکریلیک به دلیل کیفیت بالا، دوام و استحکام زیاد و حفظ رنگ فرش، امروزه در بافت بیشتر فرش‌های ماشینی از آن استفاده می شود.  
فرش ماشینی در انواع ابعاد مختلف 6،9،12 متری، با تراکم طولی 2550، 3000، 3600 و 4500 و شانه های 500، 700، 1000، 1200 و 1500 تولید می‌شود.
طرح‌ فرش‌های ماشینی 1200 و 1500 شانه به دلیل بافت ریز، بسیار شبیه به فرش‌های دستباف دیده می‌شوند. 
فرش‌های 1200 و 1500 شانه به دلیل تراکم و ظرافت بالا و ضخامت کم، مناسب برای پذیرایی و مکان‌های کم تردد می‌باشد.
فرش‌های 500، 700 و 1000 شانه تراکم پایین تری دارند و طرح و نقش آنها درشت می‌باشد. این نوع فرش‌ها به دلیل ضخامت بالا مناسب برای اتاق و نشیمن می‌باشد.
امروزه شرکت‌های معتبری چون بزرگمهر، نیاوران، قیطران، جردن تولیدکننده‌ی انواع فرش ماشینی با طرح‌ها و رنگ‌های زیبا و متنوع در بازار ایران و جهان هستند.
دیجی فرش به عنوان یک فروشگاه اینترنتی اختصاصی فرش ماشینی، ارائه دهنده‌ی بهترین فرش‌ ماشینی و زیبا در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع می‌باشد. این فروشگاه آنلاین امکان خرید اینترنتی فرش را برای شما هموطنان عزیز فراهم کرده است تا بدون صرف وقت و هزینه اضافی، فرش موردنظر خود را انتخاب و خریداری کرده و درب منزل خود تحویل بگیرند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی