فرش ماشینی

  • ۰
  • ۰

فرش مدرن ماشینی

در این مقاله میخواهم درباره فرش مدرن ماشینی ، ویژگی هاشون و تفاوت آن با فرش های سنتی و کلاسیک و فرش مدرن تهران صحبت کنم.

همچنین بررسی کنیم به چه دلیل امروزه فرش های مدرن توانسته اند جایگاه خوبی در فروش دست و پا کنند؟

فرش ماشینی را می توان به 2 دسته کلی تقسیم کرد:

1- فرش سنتی و کلاسیک

2- فرش مدرن ماشینی و فانتزی

 

فرش مدرن ماشینی

 

فرش مدرن چیست ، چه ویژگی هایی دارد و چه تفاوت هایی با فرش سنتی و کلاسیک دارد؟

فرش ماشینی سنتی شامل طرح‌ و نقش های اصیل ایرانی است که با گل‌ها و شاخ و برگ‌ها، بته جقه و نقوش اسلیمی و ختایی از گذشته تا به امروز در بیشتر خانه های ما ایرانیان وجود دارد.

اما فرش‌ مدرن ماشینی چند سالی است که تولید و وارد بازار فرش ایران شده که با وجود جدید بودن مردم استقبال زیادی از آن کردند.

در فرش های ماشینی سنتی و کلاسیک معمولاً از طرح های خاص هر منطقه استفاده می شود. هر شهری طرح و نقشه مخصوص به خود را دارد که اغلب از روی همین نقش و طرحها می توان به مکان جغرافیایی که فرش در آنجا بافته و تولید شده پی برد.

مثلاً فرش کاشان، فرش تبریز ، فرش یزد و ...

در حالی که فرش ماشینی مدرن چنین ویژگی ندارد. فرش ماشینی فانتزی غالبا نقش و طرح خاص منطقه ای را ندارند و متناسب با دکوراسیون های مدرن طراحی می شوند.

فرش ماشینی مدرن فانتزی دارای طرح‌ های ساده و اغلب اشکال هندسی هستند و در بافت این نوع فرش ها اغلب از رنگ های شاد آبی، قرمز، صورتی، کرم، صورتی و بنفش و ... استفاده می شود.

فرش ماشینی سنتی بسیار زیبا و با چشم نواز و بااُبهت هستند و در منزل ما ایرانی ها حتما یک فرش ماشینی سنتی یافت می شود.

 

فرش ماشینی مدرن

فرش ماشینی مدرن و فانتزی هم زیبایی های خاص خودش را دارد و برای بعضی از قسمت های خانه خوبه که از این مدل فرش ها استفاده کنیم. البته این موضوع به سلیقه شما بستگی دارد که بخواهید از این فرش در کدام قسمت از خانه تون بهره ببرید.

یک خانم و آقای خوش سلیقه سعی می کنند از فرش های ماشینی مدرن در دکوراسیون اتاق خواب ها، آشپزخانه و قسمتی از پذیرایی بهره ببرند تا با استفاده از خلاقیت و نوآوری، یک هارمونی چشم نواز را به وجود آورند.

به هر حال فرش ماشینی فانتزی هنوز نتوانسته جای فرش ماشینی سنتی را بگیرد و خیلی فراگیر نشده اما به هرحال این مدل فرش ها هم بخشی از بازار فرش ماشینی ایران را به خود اختصاص داده و البته روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند.

 

فرش ماشینی مدرن و فانتزی

طرح های فرش مدرن ماشینی با دکوراسیون های سنتی و خانه های قدیمی خیلی همخوانی ندارد و بیشتر برای آپارتمان ها و خانه هایی به سبک های جدید مناسب است.

همینطور که طراحی دکوراسیون داخلی منازل به سبک مدرن پیش می رود، استفاده از فرش‌ ماشینی مدرن نیز بیشتر و بیشتر می شود.

شما متناسب با مکانی که می خواهید از آن استفاده کنید می توانید فرش ماشینی مدرن فانتزی با طرحی مناسب انتخاب کنید.

اگر برای اتاق کودک فرش می خواهید خیلی راحت می توانید از میان فرش های مدرن یک طرح مناسب پیدا کنید. همچنین اگر برای اتاق خواب خود، راهرو یا سالن و آشپزخانه تان به دنبال فرش ماشینی مدرن و شیک هستید می توانید طرحهای مختلف با رنگهای متنوعی را انتخاب کنید.

طرفداران اصلی فرش مدرن جوانان هستند و این محصول به خوبی میتواند سلیقه تمام جوانان، نوجوانان، خانم های باسلیقه و حتی کودکان را در برگیرد.

از معروف ترین طرح های فرش مدرن ماشینی که مخصوص اتاق کودکان است، فرش کودک نام دارد.

فرش مدرن اتاق کودک با استفاده از طرح و نقش های کارتونی، کاراکتر ها و شخصیت های کارتونی معروف تولید می شود و برای بچه ها جذاب و دوست داشتنی است.

 

جدیدترین طرح فرش ماشینی مدرن

 انواع فرش مدرن ماشینی که می توانید با کلیک بر روی این لینک ببینید عبارتند از :

فرش شگی

فرش شنل      

فرش فریز

فرش اتاق کودک

فرش ترک

فرش مدرن ساوین

فرش مدرن طوسی

فرش مدرن بلژیکی

فرش مدرن تهران

و ...

یک نکته دیگر در باب فرش های مدرن ماشینی جنس الیاف به کار رفته در اینهاست. فرش ماشینی مدرن هم مثل فرش‌ ماشینی سنتی از الیاف آکریلیک، پلی استر و پلی پروپلین تولید می‌شوند.

 

فرش مدرن تهران

 

فرش مدرن تهران

در شهر کاشان فرش مدرن تهران با تنوع بسیار زیادی تولید می شود.

وقتی یک نفر تصمیم می گیرد فرش ماشینی مدرن و فانتزی خرید کند یکی از فرش هایی که توجه او را به خودجلب می کند فرش مدرن تهران است که بسیار متنوع و زیباست.

 

تولید فرش مدرن ماشینی نسبت به فرش های ماشینی سنتی مثل فرش ماشینی ۷۰۰ شانه،  ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه مشکل‌تر است چرا؟

زیرا اولاً فرش ماشینی مدرن تنوع رنگ و نقش بسیار زیادی دارد.

دوماً تعداد سایزهای آن باعث می شود تولید کننده مجبور باشد چندین انبار را به این کار اختصاص دهد. مثلاً فرش مدرن تهران دارای اندازه های ۶ متری، 9 متری و 12 متری، 1.5*2.20، 1*2 و سایر اندازه ها می باشد.

 

فرش مدرن تهران به علت داشتن طرح های ساده و در عین حال شیک ، جذاب و با رنگ بندی های متنوع، یک انتخاب خوب برای شما است. بنابراین نعمت زیبایی استفاده از فرش فانتزی مدرن را از منزل خود دریغ نکنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی