فرش ماشینی

  • ۰
  • ۰

فرش افشان چیست و به چه فرشی افشان گفته می شود؟

فرش افشان چیست؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام خرید اینترنتی فرش یا خرید از نمایشگاه های فرش با کلمه، این فرش طرح افشان است روبرو شده باشید. و برای شما جالب باشد به چه فرشی افشان گفته می شود؟

نقشه فرش افشان کاشان یکی از محبوب ترین نقشه فرش های دستباف و ماشینی می باشد. که از چند دهه گذشته تا به امروز طرفداران بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. همانطور که می دانید در گذشته بافندگان قالی های ایرانی فقط از طرح ترنج دار برای بافت فرش خود استفاده می کردند.

این موضوع باعث ایجاد یکنواختی در طرح شده بود و بازار نیاز به طرح های جدید بافته شده داشت تا خریداران از خرید فرش خود لذت ببرند. طراحان با توجه به این موضوع، نقشه فرش افشان طراحی و روانه بازار کردند در نقشه فرش افشان؛ ترنج و لچکی فرش از بوم آن حذف شد و بوم آن یکدست از طرح های گل و بوته پر شد.

چند نوع فرش ماشینی افشان داریم؟

فرش ماشینی افشان از نظر بافت، شانه و تراکم در کاشان به چند دسته تقسیم می شود که در اینجا به آن اشاره خواهیم کرد.

فرش افشان 700 شانه ماشینی کاشان

این نوع فرش ماشینی افشان کاشان توسط دستگاه 700 شانه با نخ آکریلیک هیت ست در تراکم عرضی 2550 بافته شده است. فرش های 700 شانه به عنوان فرش نرم هم معروف است در انواع طرح های مختلف نسبت به سلیقه مشتری بافته می شود. که در اینجا چند نمونه آن را به شما معرفی می کنیم.

فرش 1200 شانه افشان گل برجسته کاشان

فرش 1200 شانه افشان کاشان طرح گل برجسته یکی از جدیدترین فرش های ماشینی در کاشان می باشد که به فرش دستباف گونه ماشینی می گویند زیرا این فرش شباهت زیادی به فرش دستباف دارد. در بافت این فرش از دو نوع نخ مرغوب استفاده می شود. برای قسمت های برجسته فرش از نخ آکریلیک هیت ست و برای قسمت نخ خاب پایین فرش از نخ آکریلیک هیت ست هایبالک استفاده می شود. که می توانید آن را در سایزهای مختلف مانند: فرش افشان 12 متری, 9 متری، 6 متری و حتی سایز دلخواه خود از سایت دیجی فرش سفارش دهید.

منبع: دیجی فرش

 

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی